‘Marketing is stuck in the 80s’, says McKinsey – and sort of is McKinsey

Sieben Jahre nach dem leadmarke-Launch (ist übrigens nichts Besonderes, sondern profanes Sich-im-Markt-auskennen-und-vorausdenken) kommt auch McKinsey drauf > im Marketing muss sich dringend etwas ändern: “First, they need to shift their organizational model away from “boxes and lines” to a fluid ecosystem of internal and external partners. Second, they must scale agile ways of working. And third, they need to build out a set of supporting capabilities that can deliver great customer experiences.”.

Ansonsten liest sich der Artikel wie altes Wasser (nichtmal Wein) in neuen Schläuchen. Pure Angstmache und Verkaufe. Maximierung einer wahrhaft nicht vorhandenen Komplexität. Minimierung der Innovations-Relevanz. Verkomplizierung (Duden.de antwortet auf meine Frage mit ‘Behinderung’. Passt.) von Prozessen und Abläufen (auch which50 macht sich lustig über ein McK-Chart: “We pity the poor marketing exec that needs to interpret this organisational structure”.

Ach so:

“First,
they need to shift their organizational model away from “boxes and lines” to a fluid ecosystem of internal and external partners.”
>
leadmarke nennt das seit 2010: Communication Agility (CA).

“Second,
they must scale agile ways of working.”
>
leadmarke nennt das seit 2010: Business Innovation (BI).

“And third,
they need to build out a set of supporting capabilities that can deliver great customer experiences.”
>
leadmarke nennt das seit 2010: Brand Engagement (BE).

Aber ich mag McKs Aufmacherzeilen: “if you had put a few typical marketers from the 1980s into a time machine and sent them into the marketing departments of today, they would probably feel right at home”.

Mehr zu BI, BE, CA et al findet Ihr am einfachsten unter leadmarke.de bzw hier im Blog.

|

| In diesem Sinne!
| What Difference Do You Make? | What Value Do You Create?
| Why would anybody Miss You?
| #humansolutions #forezeit #stopmakingsense

[Diesen Text bei facebook kommentieren, liken, sharen!]
[Blog-Updates via eMail abonnieren!]